Mange anvender i dag TV-reklamer, reklamevideoer, og så videre. Det er en rigtig god strategi, da det både visuelt kommunikere til modtageren samtidig med, at modtageren kan lytte med. Du kender det sikkert selv, når du går ind på en hjemmeside – der er en lang tekst, og en video som forklarer det hele. Vi mennesker er blevet dovne med tiden, og gider faktisk ikke bruge så lang tid på, at læse en tekst, hvis vi modsat kan få det serveret uden at tænke. De fleste vil nemlig hellere se og høre videoen end, at de vil bruge tid på at læse teksten.
I dette indlæg skal vi kigge lidt på speak, og det at vælge den rigtige stemme til det behov vi nu engang har.
Det afhænger selvfølgelig af flere ting, når det kommer til valg af speak:
- Produktet
- Brand
- Kampagne (TV/Video/Radio)
- Målgruppe
… Og så videre. Det er klart, at hvis dit produkt er advokatydelser, så skal din speaker kunne skabe tillid – da det en advokat sælger er tillid. Det gør selvfølgelig også, at advokatydelser er noget af det sværeste, at sælge – det er ikke noget du bare lige gør. Stoler du ikke på advokaten, så vil du ikke købe af advokaten. Nok om det, dette indlæg drejer sig ikke om juridiske forhold, og hvordan de sælges.
Brug en kendt stemme
Hvis dit brand er stort, og din målgruppe har det til fælles, at mange kender en bestemt kendt person – så kunne det være en rigtig god idé, at få denne person til at være speaker – hvis det er muligt selvfølgelig. Folk har det generelt lettere ved, at falde til ro, og give efter for tilliden, når det er en stemme, som de har hørt før. De behøver ikke nødvendigvis, at kunne fortælle hvem speakeren er, men det at de har hørt stemmen før kan betyde rigtig meget for dit salg og din branding.
Når det kommer til speak, og voice-over – så kan jeg klart anbefale dig, at tage et kig på voiceresort.com. De har et bredt udvalg af stemmer, både skuespillere som almindelige stemmer – hertil har de stemmer på mange forskellige sprog.